De eerste stappen! - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Linda - WaarBenJij.nu De eerste stappen! - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Linda - WaarBenJij.nu

De eerste stappen!

Door: lidebo88

Blijf op de hoogte en volg Linda

08 December 2011 | Nederland, Groningen

Het is dan eindelijk zo ver! De eerste stap van de grote reis is gezet! Oftewel een tripje naar Enschede. Vorige week ben ik afgereisd naar Tukkerland om daar met medereizigers een voorbereidingsgesprek te houden met de coördinator van de Ghanaprojecten van Activity International. Jeetje wat een lange zin. Maar in ieder geval, dat beschouw ik dan maar als de eerste stappen van mijn reis naar Ghana.

Geheel onvoorbereid á la Linda, stapte ik vol goede moed het hoofdkantoor binnen van de reisorganisatie. Al snel volgden mijn medereizigers en het gesprek kon beginnen. We werden ontvangen door een enthousiaste medewerkster van Activity International, die ons vol overgave vertelde wat ons allemaal te wachten stond (met een prachtig Twents accent).

Naast prachtige stranden, tropisch klimaat, vriendelijke mensen, onherkenbaar voedsel, een onvergetelijke ervaring en andere positieve berichten, zouden wij ons als verwende Nederlanders ook enigszins moeten aanpassen en zal een cultuurschok niet uit de weg blijven. Zo werd ons verteld dat we overal terecht konden komen, bij een redelijk ‘rijk’ gezin, waar wel sprake is van een badkamer (lees een betegelde ruimte met emmers met water) of in een lemen hutje op de hei, waar een mooi gegraven gat met uitzicht op de bushbush het toilet is. Dat is toch even wat anders voor Hollanders, die al moord en brand schreeuwen wanneer er enkel nog maar een leeg kartonnen rolletje hangt in plaats van een onaangebroken toiletrol bestaande uit drie laagjes, absorptievlakjes en bovendien met nog een verfrissend lavendelparfum.

We wachten af en we zullen ondanks alle ongemakken en verschillen er enorm van genieten. Dat is wel de instelling! Verder kan ik jullie nog niet iets vertellen. Ik hoor waarschijnlijk een maand van tevoren, waar ik terecht kom en bij welk gezin en project. Dit kan echt ook twee weken of een week van tevoren zijn. Dat hangt allemaal af van de mensen daar in Afrika. De veelgebruikte levenswijze in Afrika, daar zijn we al op voorbereid: ‘This is Africa.’ Geen haast, alles kan veranderen en maak je niet druk! Dus meer informatie kan ik nog niet geven, wanneer wel….tsja… This is Africa.

  • 08 December 2011 - 16:10

    Hanneke:

    Heej Linda,

    Alvast een goed begin!
    Ik ga je verhalen zeker volgen :)

    Tot over 3 weekjes!

    xxx

  • 08 December 2011 - 21:55

    Tess:

    `This is Africa` en Linda....Dat komt wel goed :)

  • 18 December 2011 - 12:42

    Vera:

    Spannend!!! :D

  • 23 December 2011 - 11:19

    :

    Top! Ik volg je, xx

  • 10 Januari 2012 - 13:17

    Tess:

    Tijd voor een update? :)

  • 16 Januari 2012 - 08:52

    (oud Tante) Tineke:

    Haai Lin :)

    Ik heb je eerste stappen even gelezen en me gelijk ook maar even aangemeld voor het ontvangen van elk nieuw reisverslag.
    Wens je bij deze alvast een leerzaam en een hele fijne tijd toe daar in verweggiestan hahahaha.

    Love you xxx

  • 26 Januari 2012 - 21:05

    Robert-Jan:

    Dus dit was je eerste verslag. *foutje* Ik ga 'm straks lezen. :)

  • 12 Februari 2012 - 08:51

    Harry:

    Vandaag ga je dan echt!! heel veel geluk in het verre Ghana.
    En een goede vlucht.
    Groetjes uit het koude en kille holland.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Groningen

Vrijwilligerswerk in Ghana

Recente Reisverslagen:

04 Augustus 2012

Meda ase

06 Juli 2012

1+1=2!

20 Juni 2012

Ananasmomentjes blijven bestaan

28 Mei 2012

Dweilen met de kraan open

09 Mei 2012

Baywatch, Pebbles, Bingo en Loco
Linda

Actief sinds 09 Nov. 2011
Verslag gelezen: 372
Totaal aantal bezoekers 31092

Voorgaande reizen:

12 Februari 2012 - 24 Juli 2012

Vrijwilligerswerk in Ghana

Landen bezocht: