Stromend water en elektriciteit - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Linda - WaarBenJij.nu Stromend water en elektriciteit - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Linda - WaarBenJij.nu

Stromend water en elektriciteit

Door: lidebo88

Blijf op de hoogte en volg Linda

01 Februari 2012 | Nederland, Groningen

De projectplaatsing gegevens zijn bekend! Afgelopen week heb ik te horen gekregen dat ik vrijwilligerswerk ga doen in het ‘Mums Love Orphanage’ in het nog voor mij onuitspreekbare plaatsje Duayaw-Nkwanta. In het weeshuis zitten zo’n 25 kinderen, die ik mag gaan helpen bij allerlei activiteiten. Daarnaast zijn mijn taken omschreven als ‘teaching in general’ en ‘first aid’. Dus naast mijn online course teaching English, probeer ik nu ook in een moordend tempo nog wat EHBO-regels te leren… Nu maar hopen dat ik over mijn angst voor bloed ben heen gegroeid want ik denk niet dat ik een beste indruk maak door flauw te vallen bij het aanschouwen van een gewond kindje.

Afijn, mijn onderkomen zal zo’n drie kilometer van het weeshuis vandaan liggen bij een 31-jarige vrouw met een tweejarig kindje. En op de projectplaats is er gewoon stromend water, elektriciteit en een computer met internet! Dit klinkt weer lekker materialistisch dat ik hier blij om ben, maar ik zag er eerlijk gezegd een beetje tegenop om ergens afgelegen in de bushbush zonder elektriciteit en water te zitten….. Dus ook al zou ik alleen maar elektriciteit hebben op zondagmiddag na een uur te hebben gefietst of iets dergelijk en enkel water hebben op de maandagochtend, ik ben er blij mee.

In ieder geval mijn onderkomen voor het komende half jaar is gelegen in het mid-westen van Ghana. Voor de mensen die zich wat zorgen maken om mijn gestuntel: er is een ziekenhuis in het plaatsje waar ik zit, dus bij weer een gekneusde duim of enkel is hulp in de buurt.

Volgende week zondag is het zover, dan zal ik richting Ghana vertrekken. De eerste week zal ik met de andere vrijwilligers in de hoofdstad vertoeven en een beetje de cultuur verkennen. Na deze week zal ik dan een busreis van ongeveer 7 uur moeten overleven om bij het weeshuis aan te komen! Wordt vervolgd…

  • 01 Februari 2012 - 19:03

    Debbie Vogelsang:

    Heey Linda! Super dat je zo'n mooie trip gaat maken, roept bij mij weer allerlei herinneringen aan Fiji op! Ik heb daar ook in een weeshuis gewerkt. Geniet er van want voor je het weet is het half jaar al voorbij! Met welke organisatie ga je?

    Goede reis!

    Groetjes Debbie

  • 01 Februari 2012 - 19:50

    Eianne's Opa. :

    Beste Linda,
    Oeff !! Nu komt het allemaal zo dichtbij!. Over 11 dagen vliegen en dan de onbekende wereld in! Vast staat dat het daar niet zo koud is, als hier nu......!
    Dus niet te veel truien en zo meenemen!.Maar misschien wel een pilletje tegen een zonnesteek......
    't Lijkt me nog een heel karwei om uit te zoeken wat je wél moet meenemen en wat je beter gewoon thuis kunt laten. En je moet Elianne toch ook thuis laten, denk ik zo.En de knientjes.
    Wij wensen je een avontuurlijk half of heel jaar toe, daar in de tropen+ daar word je vast veel wijzer van!. Met hartelijke groeten van Elianne´s Opa en Oma.


  • 02 Februari 2012 - 08:49

    Miranda:

    Sounds good! En als jouw EHBO-praktijken niet zo goed uitpakken, is er gelukkig altijd nog een ziekenhuis in de buurt ;)

  • 02 Februari 2012 - 15:58

    :

    Haha, ik kan het me zo voorstellen. Waar ik nu woon hebben we geen stroom en geen stromend water. Dat is toch behoorlijk vermoeiend, helemaal als je bedenkt dat het hier om 18H30 al pikkedonker is. Ik zou trouwens toch maar wel een trui meenemen, de nachten zijn koud. Heeel veel plezier, xx

  • 03 Februari 2012 - 18:35

    Eva Pot:

    Nice!!
    ik ben je aan het volgen hoor!
    Als ik je niet meer zei alvast heel veel plezier en succes :D

  • 05 Februari 2012 - 14:10

    Chantal:

    Hey meid!!
    Nu is het gewoon al bijna zover!! Ik weet nog wel dat we er tijdens de minor over hadden gesproken..
    Heeeeeeel veel plezier alvast gewenst!!! Ik hoop dat je veel leuke en mooi avonturen mag beleven, en dat je iets kunt betekenen voor de kinderen daar!
    Ik hou je blog in de gaten :)
    Groetjes, Chantal

  • 12 Februari 2012 - 09:42

    Willemien:

    Als je dit leest, ben je al lang en BREET in Ghana.
    Toen ik dit schreef zat je net in het vliegtuig:
    vanuit DOEZUM nogmaals heel veel plezier en geniet van deze mega ervaring.
    Heel veel liefs, Willemien

  • 13 Februari 2012 - 15:08

    Ilse:

    WAUWW!! Het is dan eindelijk zover. Geniet ervan! En een beetje rustig aan met je gestuntel he. ;)
    xx Ilse

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Groningen

Vrijwilligerswerk in Ghana

Recente Reisverslagen:

04 Augustus 2012

Meda ase

06 Juli 2012

1+1=2!

20 Juni 2012

Ananasmomentjes blijven bestaan

28 Mei 2012

Dweilen met de kraan open

09 Mei 2012

Baywatch, Pebbles, Bingo en Loco
Linda

Actief sinds 09 Nov. 2011
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 31091

Voorgaande reizen:

12 Februari 2012 - 24 Juli 2012

Vrijwilligerswerk in Ghana

Landen bezocht: